неделя, 24 март 2013 г.

Хрониките на Нарния: Лъвът, Вещицата и Дрешникът


Филм по книга? Още от сега работата яко се е разсмърдяла, но като всяко прилежно детенце сядам да видя за какво иде реч. Спомням си, когато излезе филма, че бях ентусиазирана и определено спомените ми бяха единствено положителни. Сега, когато за пореден път гледах, но със съвсем различна цел, мога спокойно да заявя, че това не трябва да се гледа по никакви поводи.
Историята се върти около Питър, Сюзан, Едмънт и Луси. По реда на изреждане и подреждане от майка им, когато ги е раждала – безцветен надувко, джукеста лигла (явно тя е измислила duckface-a), лекенце с мания да бъде забелязано и неприятно и вечно ревящо хлапенце. Леле, ама аз съм била много злобна, а? Но тези „актьори” не заслужават да бъдат пожалени. Не знам кой ги е подбирал за ролите, но заслужава убийство по най-жесток и неприятен начин.
Лентата не би следвало да представлява интерес за никого, освен за 3-6 годишните. Да, цветно и наистина пъстро, но историята е убийствено слаба. Четиримата посерковци нагло се въртят на екрана, доказвайки ни с всяка секунда, че не им е мястото там. Влизат без да искат в Нарния и така объркват всичко, че е удивително оправянето на цялата каша. Не вярвате, че са постигнали успех? Аз също. Обаче нали трябва да има втора, че и трета част... В общи линии наблюдаваме опита за израстване на тези четиримата, красиви ефекти, което включва и лъвът Аслан, Дядо Коледа, който цъфна изневиделица и направо събра очите на всички и купища митични същества – кентаври, джуджета и прочие. Истина обаче е една единствена – не гледайте.

Няма коментари: